CV

Työkokemus

Vantaan kaupunki – markkinoinnin tuottaja

Toukokuu 2021 – Joulukuu 2022

Tällä hetkellä työskentelen Kaupunkistrategian ja johdon toimialalla markkinoinnin tuottajana. Työhöni kuuluu kunta/kaupunkimarkkinoinnin kokonaisuuden suunnittelu sekä toteutus. Lisäksi olen mukana useissa sisäisissä projekteissa. Työni on määräaikainen 05/2021-12/2022.

Tekemiäni kampanjoita:

  • Vantaudu Aitoudelle 2022
  • Tarja Kulho ja vaietut kansiot -podcast (7 jaksoa) 2022
  • Aluevaalit 2022
  • Kuntavaalit 2021
  • Stop Korona 2021
  • Vantaan Kesälava – yli 50 tapahtumaa kesä-heinäkuussa 2021
  • Aviapolis – vaikuttajakampanja – 9 vaikuttajaa – 26 sisältöä kesä-lokakuun välillä 2021
  • Visit Vantaa – Syksy 2021 & Kevät 2022
  • Se on mitä se on (SOMSO) 2021

HEIMO Osuuskunta & HEIMO Interactive – perustajajäsen & toimitusjohtaja

Kesäkuu 2018 – nykyinen

Molemmat yritykset on perustettu vuonna 2018. HEIMO Interactive on monipuolinen markkinoinnin osaamisen yritys – palveluihini kuuluvat mm. markkinointikampanjoiden suunnittelu ja toteutus asiakkaille sekä Some-alustojen valintastrategiat, sisällöntuotanto sekä analytiikka. Lisäksi myös toteutan kotisivuja & kampanjasivuja sekä erilaisiin tarpeisiin Online/offline materiaaleja.

HEIMO Osuuskunta on osaajien yhteisö – yhdessä et ole yksin! HEIMO työosuuskunnassa voi keskittyä ydinosaamiseen ilman yrittäjyyteen liittyviä velvollisuuksia ja riskejä. HEIMOssa yhdistyvät monen alan ammattilaiset. Vahvana teemana oman osaamisen kehittäminen, verkostoituminen sekä itsensä työllistäminen.

Olen HEIMOn perustajajäsen sekä toimitusjohtaja. Työnkuvaani kuuluu hallinnollisten tehtävien lisäksi myös esihenkilönä toimiminen osuuskunnassa työllistyville työntekijöille.

Vahvuuteni näissä yrityksissä:

  • Esihenkilöys
  • Budjetointi sekä -seuranta
  • Markkinointistrategian luonti ja seuranta, projektinhallinta
  • Sosiaalisen median alustat ja sisällöntuotanto
  • Digimarkkinointi & analytiikka (ostettu, omat kanavat jne)
  • Graafinen suunnittelu
  • Kotisivut & kampanjasivut (WordPress) + palvelumuotoilu
  • Brändäys
  • SEO, SEM, Google ads, Facebook ads jne.
  • Facebook BM, Google Analytics
  • Sähköpostimarkkinointi

Nordea Bank

Maaliskuu 2002 – Toukokuu 2018

Markkinointipäällikkö (pohjoismaat)

Maaliskuu 2014 – Toukokuu 2018

Työskentelin Nordeassa konsernimarkkinoinnissa pohjoismaisena markkinointipäällikkönä vastaten useista tuotteista sekä kokonaisuudessaan 18-35 -vuotiaisiin kohdistuvasta markkinoinnista. Vastuualueena: Mobiilimaksaminen, Next Gen (18-35 -vuotiaat kokonaisuudesssaan), alaikäiset, ensi asunnonostajat, asumisen lisäpalvelut, kulutusluotot sekä kortit.

Olen tottunut työskentelemään kansainvälisessä organisaatiossa sekä monipuolisesti sisäisten että ulkoisten sidosryhmien kanssa (mm. myynti, tuotekehitys, viranomaiset). Vastasin aina kokonaisuuksien budjetoinnista, suunnittelusta, toteutuksesta aina analytiikkaan asti.

Vahvuuteni:

  • Projektijohtaminen (Suomi+Nordic)
  • Strateginen & taktinen markkinointi
  • Budjetointi, kampanjasuunnittelu, -tuotanto, -seuranta, tulokset ja analysointi
  • Sosiaalisen median alustat ja sisällöntuotanto
  • Tuote/kohderyhmämarkkinointi & lanseeraukset
  • Mikrosaitit/kampanjaympäristöt & omat kanavat
  • SoMe-markkinointi (ostettu & omat kanavat)
  • Toimipisteaktiviteetit, tapahtumat + tuotanto
  • Vaikuttajamarkkinointi
  • SEO & SEM + julkaisujärjestelmät + analytiikka (SOME)

Joitain tekemiäni kampanjoita/lanseerauksia:

  • 2018 Nordea Wallet (mm. Fitbit & Garmin Pay)
  • 2017 Apple Pay – Pohjoismaisen tason lanseeraus
  • 2017 #ainamukana – Next Gen (18-35-vuotiaat) – always on -kampanja
  • 2017 Siirto. – mobiilimaksamisen apin lanseeraus
  • 2017 Useita kortti/kulutusluottokampanjoita (kortin aktivointi/uusasiakaskampanjoita)
  • 2016 “Kuume” kulutusluottokampanja (auto, matkustus ja remontointiteemat)
  • 2016 Nordea Pay – mobiilimaksamisen lanseeraus
  • 2016 Banking “Detox” – Next Gen (18-35 -vuotiaat)
  • 2016 Wrapp – Pohjoismaisen tason etuaplikaation lanseeraus

Markkinointipäällikkö – sponsorointi & tapahtumat

Elokuu 2008 – Maaliskuu 2014

Tässä tehtävässä vastasin Nordean valtakunnallisten sponsorointikohteiden markkinoinnista sekä valtakunnallisista messuista ja tapahtumista. Tein vuosittain kymmenittäin tapahtumia sekä messuja. Loin Nordealle tapahtumaverkkokaupan, uudistin tapahtumatyökaluja (mm. tapahtumailmoittautumiset) sekä konseptoin tapahtumia toimipisteiden käyttöön.

  • 2010 – 2016 Suomen Palloliitto
  • 2012 – 2016 Yhteistyö/henkilösponsorointi Sami Hyypiän kanssa
  • 2012 – 2015 Nordea Jean Sibelius Orchestra
  • 2008 – 2014 Vuosittain kymmeniä tapahtumia sekä messuja

Projektipäällikkö – suoramarkkinointi

Kesäkuu 2007 – Elokuu 2008

Projektipäällikkö – Paikallismarkkinointi (Nordic)

Tammikuu 2003 – Kesäkuu 2007

Palveluneuvoja

Maaliskuu 2002 – Tammikuu 2003

Koulutus

Markkinointi-instituutti 2011 – 2012

Markkinointiviestinnän erikoisammattitutkinto, Brand Communication

Helsingin yliopisto – Avoin yliopisto 2006 – 2007

Viestinnän perusopinnot

Mikkelin Ammattikorkeakoulu 1997 – 1999

Tradenomi (BBA), Markkinointi

Varkauden kauppaoppilaitos 1993 – 1996

ATK-merkonomi, tietojenkäsittely

Erityistaidot

    • WordPress-julkaisujärjestelmä
    • Sosiaalisen median alustat
    • Meta / Business Manager
    • SEO / SEM
    • Google Ads
    • Vaikuttajamarkkinointi
    • Sähköpostimarkkinointi
    • Trello
    • Sprout
    • Photoshop